First day in Warsaw

Hej alla underbara!

Nu har jag äntligen landat i soffan, i den nya lägenheten. Jag älskar den! Vi kommer definitivt lyckas göra den till vårt lilla hem. Det har varit en händelserik dag minsann! Lämna nycklar till lägenheten på Södermalm, ta sig till Skavsta flygplats med 5 stora väskor, ta sig från flygplatsen i Warszawa hem till vår nya lägenhet och för att därefter packa upp allt igen. Okej, nu ljög jag, har inte ens rört väskorna än! Hehe. Kände att väskorna behövde en positiv och utvilad Micha inför den kaos som kommer att uppstå när jag tar tag i dem. Sen orkar jag helt ärligt inte ta tag i dem. Nu vart jag ännu mer ärlig. Det går bra nu, första dagen i Warszawa och jag är såhär ärligt mot mig!? Omvandlas redan till en bättre människa, kan ju inte sluta bättre! ;)

Hey all wonderful readers!
I have finally landed in our sofa, in the new apartment. I love it! We gonna definitly make this to our home. It has been a crazy day today! Leave my keys for the old apartment, manage to take mine bags to Skavsta airport, manage to take them from Chopin airport here in Warsaw, to our new apartment, and after that unpack everything.. Okey, now I lied, I have not even touch the bags! Hehe. I thought that the bags needed a positive and well rested Micha before I make chaos with them. And honestly, I’m not in the mood to take care of them now. Okey, I was more then honest now. It’s going in the right direction, first day in Warsaw and I’m already totally honest with myself!? I’m transferring already to a better person, this can’t end in a bad way! ;)

20130827_072006  IMG_20130827_074156

20130827_090847 IMG_20130827_123344

På schemat idag stod det; Hämta tillbaka Michal’s Vespa (varit inne på reparation) och handla mat.
Jag återkommer med mat-delen i ett annat inlägg, besökte än mindre affär idag och har inte så mycket att säga om mathandlingen än.
Vi åkte iallafall för att hämta Michal’s Vespa. Det innebär att jag var tvungen att köra dit, för att han skulle godkänna min körning här i Warszawa… Eh. Onödigt tyckte jag, med tanke på att jag anser mig själv som Warszawas nya Knight Rider.. Allt gick super bra, förutom att Michal’s va helt spänd på vägen dit, aldrig sett någon “luft-bromsa” så mycket som han gjorde. Onödig stress för honom, då jag som sagt är den grymmaste av dem alla. Enligt mig själv. Men jag förstår hans oro, människorna i Warszawa kör som galningar! Trycker sig förbi, tvingar sig fram, tutar som om jag vet inte vad.. Ja det är helt galet. Det går inte jämföra med Stockholms trafiken, där tar alla det lugnt och står och väntar så snällt i sin fil på att få komma fram. Glöm det i Warszawa, här gäller det att ha ökon i naken, rumpan och fram samtidigt! :)

On the schedule today; Pick up Michals Vespa and do some grocery shopping. I will tell more about the grocery shopping in another post. I visited a small store today and I don’t have that much to compare to.
Anyway, we went for Michals Vespa. The thing was that I had to drive to the place where the Vespa is, so he could approve my driving. So unnecessary, because I see myself as the Warsaw’s new Knight Rider.. Everything went well, except that Michal was so stiff on our way, I have never seen someone “air-breaking” that much as he did. Unnecessary stress for him, I think, because I’m the best driver ;) But I understand his concern, because people in Warsaw drive like crazy! Pushes thru others, honking on everybody and are very aggressive in their way of driving. You can’t compare it to the traffic in Stockholm, where everyone is calm and wait nice and easy in their own file for their turn. Forget about that in Warsaw, here you have to have eyes in the neck, back and forward at the same time! :)

1014224_4609046524415_294281459_n

20130827_182717 20130827_181715-1

Leave a comment