GET INSPIRED – SUITS

Sedan min andra halva börjat blogga om klassisk mode för män (pan grono) så har jag blivit mer intresserad av det också. Det som faller mig i smaken är kostymer. Speciellt kvinnliga kostymer, såklart :) Det är riktigt kul att höra vad M fokuserar på när det kommer till sina klädval. Det finns en tanke bakom varje detalj. Man väljer sina plagg utifrån kvalitet och inte efter prislappen. Män är mycket mer måna om sina köp än vi kvinnor är, känns det som iallafall. Nu har även jag blivit intresserad och kommer definitivt lägga mer energi och tanke bakom mina framtida köp. Mitt nästa köp blir därmed en kostym som jag kan mixa och matcha med andra vanliga plagg. Kostymen skall vara feminin och snygg men samtidigt väldigt enkel. Jag tror min första kostym kommer bli en klassisk i färgen grå. Kommer passa perfekt till jobbet och till vardags. Jag vet vad jag vill ha men nu ska jag bara hitta den :)

Jag hittade en hel del snygga kostymer på Asos.com som jag föll för! Speciellt den här!


Since my second half started blogging about classic fashion for men (pan grono), I have become more interested in it too. One thing that falls into my taste is the suits. Especially female suits, of course :) It’s really fun to hear what M focuses on when it comes to his choices of clothing. There is a thought behind every detail. He chooses his clothing based on quality and not the price tag. Men are much more concerned about their purchase than we women are, at least it feels like this anyway. From now on, I have also become interested and will definitely put more energy and thought behind my future purchases. My next purchase will of course be a suit that I can mix and match with other pieces. The suit must be feminine and nice, but at the same time very simple. I think I will choose a standard one in color grey. Then I can use it to work and regular days. I know what I want but now I just need to find it :)

I found a bunch of nice suits at Asos.com! Especially this one!


Leave a comment